Dagelijkse samenwerking

Europcar werd in 1949 opgericht in Parijs en is het grootste autoverhuurbedrijf in Europa. Vandaag beschikt het bedrijf over een internationale vloot van meer dan 200.000 wagens en een netwerk van meer dan 3.000 filialen (waarvan 600 op luchthavens) in ongeveer 150 landen.

In België heeft de groep 28 kantoren verspreid over het hele land. De groep is aanwezig op de twee grootste luchthavens (Brussel en Charleroi) en in de belangrijkste treinstations van het land. De vloot van Europcar België wordt met zijn 7.500 wagens elk jaar vernieuwd.

De marketingafdeling van Europcar België en Identic werken sinds 2015 nauw samen om het jaarlijkse communicatieplan op te stellen voor alle types materialen en media over heel België.

Uitdagingen

  • De beste campagnes uittekenen om het jaarlijkse communicatieplan op te stellen
  • De zichtbaarheid van het merk verhogen, zowel online als offline
  • Aanlokkelijke en overtuigende promotiecampagnes ontwikkelen
  • De communicatieprojecten vernieuwen en diversifiëren

Oplossingen

  • Opstellen van wagens en cross-media campagnes op luchthavens en strategische plaatsen
  • Bedenken en realisatie van wedstrijdspelletjes, digitale en affichecampagnes
  • Creëren van expositieruimte en ontplooiing van de corporate branding
  • Productie van alle promotiemateriaal (waaronder flyers, merchandising, affiches…)

Leve de mobiele communicatie

Als pionier in de alternatieve mobiliteit
verzorgt Europcar ook zijn mobiele communicatie

Mobiele apps

De algemene verkoopvoorwaarden zijn in de kantoren beschikbaar op tablets.
De app wordt van op afstand bijgewerkt.

Toegevoegde realiteit

Gebruik van toegevoegde realiteit om verschillende gedrukte materialen te stofferen zoals posters, visitekaartjes, flyers en mirror hangers in de verhuurkantoren. De gedrukte informatie wordt aangevuld door animatie, interactieve links of video’s voor smartphones.
Bent u bezig met een project?
Praat erover met ons.